Izbira psa


Kako izbrati psa?

Priznam sama sem izbirala s čustvi. Leto nazaj, ko je nenadno zaradi bolezni preminila moja psička, sem si v vseh praznini, ki je nastala neizmerno želela novega psa. Čustva. In moja trma, želja.

1. Pasma

Moj cilj je samo en, pes mora biti pri meni v stanovanju. Hiša ima veliko stopnic. Velike pasme odpadejo. Čisto male tudi. Odločala sem se med španjelom in šnavcarjem. Glede na pretekle izkušnje in prihodnje načrte, je s svojim karakterjem zmagal koker. Pa še tako mehki so.

2. Družina

Sama psa ne morem imeti. Tudi če sva sva, bi bil pes več kot 8h sam doma. To pa ni način. Potrebno je bilo kar nekaj prepričevanja, da so se omehčali. Sedaj en brez druzga ne morejo.

3. Okolje

V stanovanju sva mu postavila box. Prvič sem imela box za psa, ki pa se je izkazal za zelo fajn rešitev. Vmes sem ga že mislila ukiniti, pa je enkrat sam preurejal neke škale, se namazal z nekimi kremami in skoraj pojedel termometer. No go. Dobil je nazaj svoje železno kraljestvo in ko nobenega ni doma, počaka v boxu. Brez problema. Pančka:)

4. Šola

Kuža je bil v štartu precej prestrašen. Navajena od prejšne dame, ki je bila zelo dominantna in stabilna, je bil ta precej boječ. Sprva je šel le lulat in nato hitro v hišo. Sprehodi niso šli. Bal se je tudi večernih sprehodov. Nič radoveden. Samo v hiši, kjer je domače in toplo. No po obiskovanju igralnih uric, se je sprostil in začel raziskovati okolico. Do drugih psov je izredno socializiran, nič agresiven, samo igra in letanje. Tudi do mačkov. Doma našega obožuje. Še bolj pa njegovo hrano. Ker sem želela malo več discipline sva probala še s klikerjem. In odziva se fenomenalno. V 10 tednih je zelo napredoval. Ker pa sem sama od marca malce hendikipirana, mi je edino žal, da ga ne morem toliko zletati kot bi ga lahko. Sva našla druge rešitve. Zelo lepo dela vaje. In posledično je torej ratal bolj stabilen. Priznam, da nima vseh omejitev, ki smo jih dobili v šoli in je po svoje razvajan. Ampak, na sprehodu se me drži, doma je priden, posluša, razume. Moram še delati na določenih točkah, vendar je načeloma dela to kar želim od njega. Ne uhaja, ne beži. Ne laja brezveze, ne živcira. Počaka v avtu, počaka na privezu. Ve pa, kdo je kdo in kdo mu lahko ukazuje in pri kom ima kosmata ušesa.

Svetujem vam, da si preberete čim več literature ko izbirate psa. Se res pozanimate in preštudirate kako bi pes pasal v vaš slog, kajti žival je obveznost. Zahteva čas, pozornost, finančna sredstva. A, veliko tudi da. Jaz si življenja ne predstavljam brez. Četudi večkrat zalaufam sesalc, operem posteljnino in podobno. V Avstriji gredo lahko z vami v skoraj večino trgovin. Pri nas pa? še vedno ne :( Mogoče tudi zaradi nevzgojenosti.

Comments

Popular posts from this blog

Sankaška reportaža